Stran je bila v uporabi in posodabljana do konca leta 2019. Vabimo vas na ogled vsebin o kakovosti izobraževanja odraslih na novi spletni strani: https://kakovost.acs.si/.

Domov
Kdo smo
O dejavnosti
razvoja kakovosti
Aktualni projekti
in naloge
Razvoj podro�ja
in pomembni mejniki
Mednarodno
sodelovanje
Povezave
Pi�kotki
Aktualne vsebine
Želite podaljšati oziroma pridobiti Zeleni znak kakovosti v letu 2020?
Za organizacije, ki bi želele obnoviti ali na novo pridobiti pravico do uporabe Zelenega znaka kakovosti, bomo tudi v letu 2020 izpeljali postopek za podeljevanje znaka.
Več...
Z omrežjem svetovalcev za kakovost izobraževanja odraslih smo izpeljali drugo letošnje srečanje na ACS
Na delavnici 23. oktobra 2019 na ACS so svetovalci za kakovost predstavili opravljeno delo pri razvoju spremljanja kakovosti dela učitelja.
Več...
Nov priročnik
Na ACS smo v mesecu juliju natisnili novo strokovno učno gradivo v podporo delovanju svetovalca za kakovost izobraževanja odraslih z naslovom O MOJEM DELU SVETOVALKE ZA KAKOVOST.
Več...
Dan kakovosti na ACS
Skupni akciji TVU Kakovost ustvarjamo vsi se je 17. maja 2019, na dan akcije, pridružil tudi Andragoški center Slovenije z Dnevom kakovosti na ACS.
Več...
Skupna promocijska aktivnost svetovalcev za kakovost v TVU 2019
V letu 2019 je bil med skupne akcije TVU prvič vključen dan, posvečen delu organizacij in posameznikov, povezanem s presojanjem in razvijanjem kakovosti izobraževanja odraslih.
Več...
Izpeljali smo prvo spopolnjevanje svetovalcev za kakovost v letu 2019
6. februarja 2019 je na ACS potekalo prvo letošnje srečanje svetovalcev za kakovost.
Več...
Nov program usposabljanja za pridobitev temeljnega znanja s področja presojanja in razvijanja kakovosti
Na ACS smo v letu 2017 razvili nov program usposabljanja za pridobitev temeljnega znanja iz kakovosti za osebje v izobraževanju odraslih.
Več...
Vabljeni k ogledu novega spletnega portala MOZAIK KAKOVOSTI
Na ACS smo v letu 2017 razvili spletno zbirko priporočil, pripomočkov in dobrih praks o samoevalvaciji v izobraževalni organizaciji - Mozaik kakovosti.
Več...
Pristop k samoevalvaciji POKI
Vabljeni k ogledu promocijske knjižice, ki opisuje model samoevalvacije izobraževanja odraslih - pristop POKI. Na voljo je v slovenskem in angleškem jeziku.
Več...
NADA KLUČAR

Kakovost   Dobitniki priznanj   2009   NADA KLUČAR
  

Verjamem, da je skrb izobraževalne organizacije za kakovost zobraževanja naložba v prihodnost. Če razmišljamo o kakovosti v izobraževanju, ne moremo mimo tega, da jo lahko opredelimo kot subjektivno zaznano zadovoljstvo posameznika - udeleženca izobraževanja in tudi drugih delov ciljne javnosti šole. To so zagotovo podjetja in organizacije v okolju, ki udeležence zaposlujejo in vrednotijo dosežene učinke izobraževalnega procesa. Kakovosti se ne da dosegati ne na silo ne s formalnimi ukrepi. To so občutljivi procesi, ki zahtevajo čas in razvoj takšne organizacijske kulture, s katero bi skupaj iskali učinkovite poti sporazumevanja in razvijali pripadnost izobraževalni organizaciji. Da bi to dosegli, je treba omogočati in spodbujati različnost, se zavedati pomena vseživljenjskega učenja in skupaj nenehno rasti in se razvijati.

Gospa Nada Klučar je pomočnica ravnatelja na Srednji trgovski šoli v Ljubljani. Na njeno pobudo je bila šola leta 2001 ena izmed prvih štirih izobraževalnih organizacij v Sloveniji, ki so začele sodelovati pri projektu Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje. Z drugimi člani nacionalne razvojne skupine je veliko pripomogla k iskanju praktičnih rešitev za vpeljevanje tega modela za samoevalvacijo v omrežje vseh tistih, ki se v Sloveniji ukvarjajo z izobraževanjem odraslih. Leta 2006 se je Srednja trgovska šola Ljubljana pridružila tudi projektu Svetovalci za kakovost v izobraževanju odraslih - vlogo svetovalke za kakovost opravlja prav Nada Klučar.

Kot vodja skupine za kakovost in svetovalka za kakovost izobraževanja odraslih svoje znanje in bogate izkušnje prenaša tudi na druge zaposlene. Iz prepričanja, da izobraževalne organizacije ne smejo biti zaprti sistemi, temveč se morajo usmerjati navzven in z uporabniki partnersko sodelovati, je veliko svojih strokovnih prizadevanj za kakovost usmerila prav v krepitev povezav in partnerskega sodelovanja Srednje trgovske šole s podjetji. Posebno uspešni so bili projekti, ki jih je izpeljala v sodelovanju s poslovnim sistemom Mercator.

Je pobudnica in soavtorica oblikovanja šolske izjave o kakovosti - z njo je v kolektivu spodbudila razmišljanja o zavezanosti standardom kakovosti izobraževanja. Po njenem trdnem prepričanju je kakovostna izobraževalna organizacija tista, ki ima jasne razvojne usmeritve in vizijo ter se zaveda svojega poslanstva. Takšna izobraževalna organizacija skrbi za strokovni razvoj zaposlenih, kakovost njenega delovanja pa se kaže tudi v tem, da zaposleni dobro sodelujejo - kakovost je namreč odgovornost vsakega posameznika.

Vse opisano, kar se zdaj tako lepo sliši, pa je nastajalo v letih, ko šoli ni bilo lahko. Tako kot mnoge druge šole je imela tudi Srednja trgovska šola v Ljubljani nemalo težav: zmanjševanje generacij, čedalje večja tekmovalnost med različnimi ponudniki izobraževanja, spreminjanje procesov dela v gospodarstvu in s tem zmanjšana potreba po osebju z usposobljenostjo, kakršna je ustrezala v preteklosti ipd. Posledično je bila šola prisiljena vpeljevati spremembe, reorganizacije, vse to pa ni prav ugodno za sodelovalno in ustvarjalno povezovanje. Marsikdo bi odmahnil z roko in si mislil: Za kakovost bomo že skrbeli v boljših časih. Ni pa tako razmišljala Nada Klučar. Ves ta čas je spodbujala in si načrtno prizadevala tudi za kakovost. Če ni bilo mogoče narediti kaj velikega, je storila, kar je bilo mogoče, in k delu pritegnila vsaj nekaj kolegic in kolegov.

Zamolčali pa bi pomemben del dela Nade Klučar, če ne bi omenili, da je dolgo vodila izobraževanje odraslih na tej šoli. Njena iskanja, kako odraslim približati učenje, jim pri tem pomagati, so pripomogla, da je šola ohranila in utrdila položaj med tistimi izobraževalnimi organizacijami, ki so bile zgled kakovostnega srednješolskega izobraževanja odraslih.

Delo v izobraževanju odraslih na srednji šoli je Nado Klučar spodbudilo tudi k partnerskemu povezovanju z organizacijami in posameznimi strokovnjaki s tega področja po vsej Sloveniji. Pomagala je utrjevati omrežje srednješolskega izobraževanja odraslih. Iz želje po kakovostnem delu je nemalokrat začela sodelovati pri različnih nacionalnih projektih, dejavnostih in posvetovanjih o sistemskem urejanju izobraževanja odraslih. Na eni strani je bila raziskovalcem in snovalcem tega sistema dragocen vir informacij, kako procesi potekajo v praksi, na drugi strani pa tudi kritična presojevalka posameznih rešitev. Lahko rečemo, da je Nada Klučar ena izmed tistih strokovnjakinj, ki so opazno pripomogle k razvijanju kakovosti sistema izobraževanja odraslih.




 
    

English
POKI
Svetovalci za kakovost
Ekspertna zunanja evalvacija
Spodbude za kakovost
Slovar pojmov
Knji�na polica
Spletne zbirke
Nosilci znaka POKI
Dobitniki priznanj
Dogodki
Izobraževalno srečanje organizacij za Zeleni znak kakovosti

Drugo letno srečanje omrežja svetovalcev za kakovost

Predstavitev slovenskega pristopa k samoevalvaciji POKI na Nizozemskem
 (C) 2003-2024 Andragoďż˝ki center Slovenije, datum zadnje spremembe: 20. 12. 2019
zadetki: 0, raďż˝unalniďż˝ka izvedba: Franci Lajovic, Robert Šmalc, urednici: Jasmina Oreďż˝nik Cunja, Petra ďż˝maljcelj
Politika zasebnosti