Stran je bila v uporabi in posodabljana do konca leta 2019. Vabimo vas na ogled vsebin o kakovosti izobraževanja odraslih na novi spletni strani: https://kakovost.acs.si/.

Domov
Kdo smo?
O spodbudah
za kakovost
Razvoj spodbud in pomembni mejniki
Nosilci zelenega znaka kakovosti
Aktualne vsebine
Želite podaljšati oziroma pridobiti Zeleni znak kakovosti v letu 2020?
Za organizacije, ki bi želele obnoviti ali na novo pridobiti pravico do uporabe Zelenega znaka kakovosti, bomo tudi v letu 2020 izpeljali postopek za podeljevanje znaka.
Več...
Z omrežjem svetovalcev za kakovost izobraževanja odraslih smo izpeljali drugo letošnje srečanje na ACS
Na delavnici 23. oktobra 2019 na ACS so svetovalci za kakovost predstavili opravljeno delo pri razvoju spremljanja kakovosti dela učitelja.
Več...
Nov priročnik
Na ACS smo v mesecu juliju natisnili novo strokovno učno gradivo v podporo delovanju svetovalca za kakovost izobraževanja odraslih z naslovom O MOJEM DELU SVETOVALKE ZA KAKOVOST.
Več...
Dan kakovosti na ACS
Skupni akciji TVU Kakovost ustvarjamo vsi se je 17. maja 2019, na dan akcije, pridružil tudi Andragoški center Slovenije z Dnevom kakovosti na ACS.
Več...
Skupna promocijska aktivnost svetovalcev za kakovost v TVU 2019
V letu 2019 je bil med skupne akcije TVU prvič vključen dan, posvečen delu organizacij in posameznikov, povezanem s presojanjem in razvijanjem kakovosti izobraževanja odraslih.
Več...
Izpeljali smo prvo spopolnjevanje svetovalcev za kakovost v letu 2019
6. februarja 2019 je na ACS potekalo prvo letošnje srečanje svetovalcev za kakovost.
Več...
Nov program usposabljanja za pridobitev temeljnega znanja s področja presojanja in razvijanja kakovosti
Na ACS smo v letu 2017 razvili nov program usposabljanja za pridobitev temeljnega znanja iz kakovosti za osebje v izobraževanju odraslih.
Več...
Vabljeni k ogledu novega spletnega portala MOZAIK KAKOVOSTI
Na ACS smo v letu 2017 razvili spletno zbirko priporočil, pripomočkov in dobrih praks o samoevalvaciji v izobraževalni organizaciji - Mozaik kakovosti.
Več...
Pristop k samoevalvaciji POKI
Vabljeni k ogledu promocijske knjižice, ki opisuje model samoevalvacije izobraževanja odraslih - pristop POKI. Na voljo je v slovenskem in angleškem jeziku.
Več...
Pravilnik o podeljevanju priznanj ACS za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih

Kakovost   Spodbude   Priznanja za kakovost   Pravilnik o pod...

ČISTOPIS


Na podlagi 10. člena statuta Andragoškega centra Republike Slovenije je svet ACS na seji 2. septembra 2005 sprejel, na seji 24. maja 2006 dopolnil in na podlagi 15. člena statuta Andragoškega centra Republike Slovenije na seji 31. julija 2008 ponovno dopolnil

 
PRAVILNIK O PODELJEVANJU
PRIZNANJ ANDRAGOŠKEGA CENTRA SLOVENIJE ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI
V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH


I. SPLOŠNE DOLOČBE

1. člen

S tem pravilnikom se urejajo merila in postopki za podeljevanje priznanj Andragoškega centra Republike Slovenije za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih (v nadaljnjem besedilu priznanja ACS za razvijanje kakovosti) ter postopek oblikovanja in način dela Odbora za podeljevanje priznanj Andragoškega centra Republike Slovenije za razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih (v nadaljnjem besedilu Odbor).

2. člen

Priznanja ACS za razvijanje kakovosti podeljuje Andragoški center Slovenije izobraževalnim in drugim organizacijam, ki izobražujejo odrasle, in posameznikom za izjemne dosežke pri načrtni skrbi za razvijanje kakovosti izobraževanja odraslih.

3. člen

Priznanje ACS za razvijanje kakovosti se podeljuje v obliki pisne listine.

Prejemnik priznanja ACS za razvijanje kakovosti ima pravico do javne objave oziroma navajanja priznanja ACS za razvijanje kakovosti le, če objavi:

  • leto, ko je pridobil priznanje ACS za razvijanje kakovosti,
  • da je priznanje ACS za razvijanje kakovosti pridobil za izjemne dosežke pri prizadevanju za razvoj kakovosti izobraževanja odraslih; pri tem mora biti razvidno, da priznanje ACS za razvijanje kakovosti ni bilo podeljeno za kakovost prejemnikovih storitev, rezultatov ali učinkov izobraževanja odraslih.


II. VRSTE PRIZNANJ ACS ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI

4. člen

Priznanja ACS za razvijanje kakovosti se podeljujejo:

  • izobraževalnim in drugim organizacijam, ki izobražujejo odrasle ter skrbijo za načrtno in celostno razvijanje kakovosti,
  • posameznikom/posameznicam, ki v svojem delovnem okolju uspešno spodbujajo razvijanje kakovosti v izobraževanju odraslih in se odlikujejo pri dejavnostih, namenjenih nenehnemu razvoju tega področja.


III. ŠTEVILO PRIZNANJ ACS ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI

5. člen

Priznanja ACS za razvijanje kakovosti se podeljujejo vsaki dve leti, in sicer:

  • največ 3 priznanja izobraževalnim in drugim organizacijam, ki izobražujejo odrasle,
  • največ 3 priznanja posameznikom / posameznicam

Odbor lahko podeli tudi manj priznanj ACS za razvijanje kakovosti, če:

  • ni dovolj predlogov,
  • predlogi ne ustrezajo merilom, opredeljenim s tem pravilnikom,
  • posamezni predlogi ne dobijo potrebnega števila glasov.


IV. MERILA ZA PODELJEVANJE PRIZNANJ ACS ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI

6. člen

Priznanje ACS za razvijanje kakovosti prejme izobraževalna ali druga organizacija, ki dosega vsa naslednja merila:

  1. ima izoblikovano vizijo, poslanstvo in vrednote, ter jih tudi uveljavlja v javni rabi (npr. na spletni strani in/ali v zgibankah, drugem gradivu ipd.);
  2. ima skupino (ali komisijo ipd.) za kakovost;
  3. je v zadnjih dveh šolskih letih vsaj enkrat izpeljala samoevalvacijo, ki ima vsaj tele natančno določene faze: načrtovanje samoevalvacije, izpeljava samoevalvacije, presojanje kakovosti in vpeljava izboljšav (npr. po modelu Ponudimo odraslim kakovostno izobraževanje - POKI ali po kakšnem drugem modelu);
  4. je v zadnjih dveh šolskih letih vsaj enkrat pripravila pisno samoevalvacijsko poročilo, ki so ga obravnavali tudi v kolektivu;
  5. je v zadnjih dveh šolskih letih vsaj enkrat pripravila pisni načrt izboljševanja kakovosti in na njegovi podlagi vpeljala vsaj tri raznovrstne izboljšave;
  6. ima v svojih letnih načrtih za zadnji dve šolski leti poglavje o kakovosti;
  7. je izpeljala v zadnjih dveh šolskih letih na andragoškem zboru vsaj enkrat na leto razpravo o kakovosti v izobraževanju odraslih;
  8. je v zadnjih dveh šolskih letih vsaj enkrat v enem od sredstev javnega obveščanja predstavila svoja prizadevanja za razvijanje kakovosti;
  9. uporabnikom nenehno omogoča, da anonimno sporočajo pohvale, predloge in pritožbe v zvezi s ponujenimi storitvami (poseben nabiralnik, knjiga pohval in pritožb, spletne možnosti ipd.); pri tem pa se ne upošteva anketiranje, opredeljeno v merilu 10;
  10. ima vpeljano anketiranje udeležencev izobraževanja odraslih o zadovoljstvu z izobraževanjem;
  11. vlaga v izobraževanje učiteljev in strokovnih delavcev, ki delajo v izobraževanju odraslih;
  12. je v zadnjih dveh šolskih letih vsaj enkrat opravila načrten pogovor z delodajalci oz. dejavniki razvoja v lokalnem okolju o kakovosti svojega dela in ustreznosti programske usmeritve glede na potrebe.

7. člen

Priznanje ACS za razvijanje kakovosti prejme posameznik/posameznica, ki dosega vsaj 6 od naslednjih meril. To pomeni da:

  1. je (bil/a) najmanj dve šolski leti aktivni/a član/ica formalne ali neformalne skupine (komisije ipd.) za kakovost v izobraževalni ali drugi organizaciji, ki izobražuje odrasle;
  2. je v zadnjih dveh šolskih letih sodeloval/a v najmanj eni organizirani dejavnosti, ki je potekala v organizaciji, in je bila namenjena presojanju kakovosti v izobraževanju odraslih;
  3. je v zadnjih dveh šolskih letih aktivno sodeloval/a v najmanj eni organizirani dejavnosti, ki je potekala v organizaciji, in je bila namenjena izboljševanju, razvijanju kakovosti v izobraževanju odraslih;
  4. je avtor/ica ali soavtor/ica instrumentov za presojanje kakovosti, ki se uporabljajo v izobraževalni organizaciji, v kateri je zaposlen/a ali z njo sodeluje;
  5. je avtor/ica ali soavtor/ica besedila samoevalvacijskega poročila v izobraževalni organizaciji, v kateri je zaposlen/a ali z njo sodeluje;
  6. sodeluje pri promociji kakovosti v izobraževalni organizaciji, v kateri je zaposlen/a ali s katero sodeluje;
  7. je avtor/ica ali soavtor/ica vsaj enega besedila, objavljenega v zadnjih dveh šolskih letih v sredstvih javnega obveščanja ali strokovnih revijah o kakovosti v izobraževanju odraslih;
  8. je v zadnjih dveh šolskih letih sodeloval/a pri panožnem, regionalnem, nacionalnem ali mednarodnem projektu, namenjenem razvijanju kakovosti v izobraževanju.

8. člen

Podrobnejša navodila za presojanje meril, ki jih določa ta pravilnik, določi in sprejme Odbor. Navodila se štejejo kot priloga tega Pravilnika in se javno objavijo skupaj s Pravilnikom.


V. POSTOPKI PRI PODELJEVANJU PRIZNANJ ACS ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI

9. člen

Podeljevanje priznanj ACS za razvijanje kakovosti poteka po naslednjih postopkih:

Odbor vsaki dve leti sprejme sklep o objavi razpisa priznanj ACS za razvijanje kakovosti. Sočasno s sklepom o objavi razpisa Odbor sprejme tudi rokovnik poteka zbiranja prijav, izbora nagrajencev in podelitve priznanj.

Razpis priznanj ACS za razvijanje kakovosti se objavi v sredstvih javnega obveščanja in na spletnih straneh ACS; o razpisu so obveščene vse izobraževalne organizacije, ki izpeljujejo javnoveljavne programe izobraževanja odraslih tudi neposredno. Razpis vsebuje vrsto priznanj ACS za razvijanje kakovosti, ki so razpisana, merila za podelitev, informacijo, kje se dobijo obrazci za prijavo na razpis, naslov, na katerega je treba poslati predloge, in rok za prijavo na razpis.


VII. PREDLOGI ZA PODELITEV PRIZNANJ ACS ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI

10. člen

Predlog za podelitev priznanja ACS za razvijanje kakovosti lahko podajo posamezniki - polnoletni državljani Republike Slovenije, polnoletni tuji državljani, izobraževalne ali druge organizacije, javni zavodi, podjetja, državni organi, zbornice, društva, združenja in drugi.

Posamezniki lahko predložijo več predlogov. Za priznanje ACS za razvijanje kakovosti lahko predlagajo posameznika ali izobraževalno organizacijo ali drugo organizacijo, ki izobražuje odrasle, lahko pa predlagajo tudi sebe.

Izobraževalna ali druga organizacija, ki izobražuje odrasle, lahko predloži več predlogov. Za priznanje ACS za razvijanje kakovosti lahko predlaga posameznika, zaposlenega v njej, ali zunanjega sodelavca, ali koga, ki z njo ni povezan. Predlaga lahko tudi drugo izobraževalno organizacijo ali organizacijo, ki izobražuje odrasle, pa tudi sebe.

Druge organizacije, javni zavodi, podjetja, državni organi, zbornice, društva, združenja in drugi lahko predlagajo za to priznanje enega ali več posameznikov/ic ali eno ali več izobraževalnih ali drugih organizacij, ki izobražujejo odrasle.

11. člen

Kandidirajo lahko tudi organizacije za izobraževanje odraslih in druge organizacije, ki izobražujejo odrasle, ter posamezniki, ki so v preteklosti priznanje ACS za razvijanje kakovosti že prejeli.

12. člen

Predlagatelji vložijo pisne predloge na predpisanih obrazcih, ki jih določi Odbor. Obrazci so vsem zainteresiranim na voljo v tajništvu ACS in na spletni strani.

Izpolnjenim obrazcem morajo prijavitelji priložiti obvezne priloge, ki so navedene v obrazcih.

Nepravočasne in nepopolne vloge se ne upoštevajo.

13. člen

Kandidate za priznanja ACS za razvijanje kakovosti izbere Odbor.


 
VII. ODBOR ZA PODELJEVANJE PRIZNANJ ANDRAGOŠKEGA CENTRA REPUBLIKE SLOVENIJE ZA RAZVIJANJE KAKOVOSTI V IZOBRAŽEVANJU ODRASLIH

14. člen

Člane Odbora na predlog strokovne službe ACS imenuje Svet Andragoškega centra Republike Slovenije.

Odbor sestavlja enajst članov, ki jih ACS izbere izmed predstavnikov zelo uspešnih slovenskih gospodarskih organizacij, Strokovnega sveta za izobraževanje odraslih, zaposlenih ACS, zunanjih članov Sveta ACS, ministrstev, strokovnjakov s področja kakovosti ali drugih strok, povezanih s kakovostjo izobraževanja odraslih itd. Odbor ni predstavniško telo.

Člani Odbora dajo pisno soglasje za sodelovanje in da bodo pri delu Odbora ravnali nepristransko.

Odbor na svoji prvi seji izmed članov izvoli predsednika Odbora in namestnika predsednika Odbora.

Mandat članov Odbora traja 6 let.

15. člen

Odbor ima tele pristojnosti in naloge:

  • Sprejme podrobnejša merila za podeljevanje priznanj ACS za razvijanje kakovosti, ki jih določa ta pravilnik in jih javno objavi.
  • Svetu ACS predlaga spremembe tega pravilnika in Podrobnejših meril za podeljevanje priznanj ACS za razvijanje kakovosti.
  • Vsaki dve leti sprejme sklep o objavi razpisa priznanj za prizadevanje pri razvijanju kakovosti.
  • Sprejme rokovnik poteka zbiranja prijav, izbora nagrajencev in podelitve priznanj.
  • Objavi razpis priznanj ACS za razvijanje kakovosti.
  • Določi razpisno dokumentacijo.
  • Od predlagateljev ali kandidatov za priznanja lahko zahteva dodatna pojasnila ali dokazila.
  • Po merilih za izbiro izbere izmed predlaganih dobitnike priznanj ACS za razvijanje kakovosti.
  • Sodeluje pri slovesni podelitvi priznanj ACS za razvijanje kakovosti.

16. člen

Predsednik Odbora:

  • sklicuje in vodi seje Odbora,
  • seznanja člane Odbora s pobudami, predlogi, z informacijami in stališči, ki se nanašajo na delo Odbora,
  • poskrbi, da se o delu Odbora piše zapisnik,
  • zastopa Odbor v javnosti.


VIII. DELO ODBORA

17. člen

Odbor dela in odloča na sejah. Predsednik sklicuje seje Odbora vsaj dvakrat na leto ali kadar je potrebno. Izjemoma lahko Odbor izpelje tudi korespondenčno sejo, vendar ne takrat, ko se odloča o prejemnikih priznanj ACS za razvijanje kakovosti.

Predsednik Odbora mora sklicati sejo tudi, če to predlaga najmanj tretjina članov Odbora.

18. člen

Odbor sklepa veljavno, če je na seji navzočih več kot polovica njegovih članov.

Odbor sklepa o posameznih odločitvah praviloma z javnim glasovanjem, le o dobitnikih priznanj ACS za razvijanje kakovosti glasuje tajno.

Pravico do glasovanja imajo predsednik in člani Odbora.

Predlog je sprejet, če glasuje zanj večina navzočih članov.

Če je izpeljana korespondenčna seja, je predlog sprejet, kadar se zanj pisno izreče več kot polovica vseh članov Odbora.

V primeru, da ima več kandidatov kot je možnih priznanj enako število obveznih doseženih točk in s tem možnost za pridobitev priznanja, o tem, kdo dobi priznanje, odloča Odbor z glasovanjem.

Izbor kandidatov Odbor utemelji pisno. Odločitev Odbora je dokončna.

19. člen

Javnost dela Odbora je zagotovljena z objavami sklepov in poročil v zvezi s področjem dela v Novičkah, na spletnih straneh ACS, z obveščanjem strokovne javnosti na tiskovnih konferencah ali z objavami v javnih občilih.

20. člen

Zapisniki s sej Odbora in dokumentacija o prijavah na razpis ter dokumentacija o priznanjih se hranijo v arhivu Andragoškega centra Republike Slovenije.

Odbor lahko svoje delo podrobneje uredi s poslovnikom.


IX. KONČNE DOLOČBE

21. člen

Ta pravilnik začne veljati z dnem, ko ga sprejme Svet Andragoškega centra Republike Slovenije na svoji seji z večino glasov vseh članov sveta.

 

Ljubljana, 31. 7. 2008

Mag. Vera Gradišar
Predsednica Sveta ACS


 Podrobnejša merila za podeljevanje priznanj ACS za razvijanje kakovosti (pdf, 264 KB, 9 strani)




 
    
Zeleni znak kakovosti
Nov pravilnik za podeljevanje znaka
Standardi in merila za pridobitev znaka
Pridobitev pravice do uporabe znaka: postopek, obrazci
Pravila uporabe znaka
Organizacije, nosilke znaka
Mnenje uporabnikov o znaku
Dogodki
Izobraževalno srečanje organizacij za Zeleni znak kakovosti

Drugo letno srečanje omrežja svetovalcev za kakovost

Predstavitev slovenskega pristopa k samoevalvaciji POKI na Nizozemskem
 (C) 2003-2024 Andragoďż˝ki center Slovenije, datum zadnje spremembe: 20. 12. 2019
zadetki: 0, raďż˝unalniďż˝ka izvedba: Franci Lajovic, Robert Šmalc, urednici: Jasmina Oreďż˝nik Cunja, Aleksandra Radojc